Have an account?

La Peculiar Historia de l'Ava Lavender



L'Ava Lavender neix en un hospital de Seattle amb un tret que la ciència no havia vist encara. Neix amb ales, ales d'ocell. Fins aleshores, mai cap ésser humà no havia nascut amb el membre d'una au ni de cap altra bèstia, i tot i que el cas és del tot inusual, els metges tenen clara una cosa: no poden separar la nena de les ales. Una part no pot viure sense l'altra. I així creix l'Ava, amb dues ales d'ocell enganxades a l'esquena.Des de la maduresa, l'Ava es proposa investigar les arrels de la seva família per descobrir i entendre qui és ella i d'on ve. El que troba són tres generacions de dones potents i alhora somiadores, singulars i màgiques, que sempre s'han deixat guiar per la follia de l'amor. Aquest viatge fascinant a les arrels de la família de l'Ava Lavender, ens porta del centre d'Europa als Estats Units, de Nova York a Seattle, i té com a teló de fons els grans esdeveniments del segle XX: les migracions cap al Nou Món, la Primera i la Segona Guerra Mundial, el Vietnam, etc. El dolor i la passió de l'amor conviuen en aquesta hipnòtica saga generacional, que ens explica la peculiar història de l'Ava Lavender, la nena que neix amb ales d'ocell i que lluita per ser una nena normal. Realisme màgic i prosa lírica en estat pur.

La verdad es que no sé que pensar de este libro. Me enamoró su portada y su título, pero su historia me ha dejado sin palabras.

Personalmente, me gusta como está escrito. No hay muchos diálogos, pero tiene algo que te empuja a seguir leyendo y desgranado la historia de los Lavender. Lo que sí me pareció extraño es que una gran parte del libro no va sobre nuestra protagonista, si no sobre sus antepasados. Algo que por supuesto hace que haya partes un poco más aburridas. Digamos que es la historia de una familia que concluye con nuestra protagonista. Es interesante ver como la historia y sus personajes evolucionan, pero he de reconocer que me esperaba otra cosa. 

Todo es muy trágico y a la vez hermoso, algo que me dejó muy desconcertada.

Hay una cantidad de personajes que no podría explicar todo lo que quisiera, pero si he de quedarme con alguno sería con Gabe y Henry, dos personajes que me encandilaron y daban un giro a la historia. Nuestras protagonistas creo que están muy bien construidas, pero hubo personajes que me enamoraron más que ellas. 

Realmente es muy triste. Trata de las cosas tontamente inexplicables que hacemos, las cosas que quedan por decir, los que no saben, las cosas que podrían haber sido fácilmente diferentes. Es torbellino de emociones. 

No voy a decir nada más, porque prefiero que lo leáis y me digáis que os ha parecido. El amor nos hace tontos y este libro lo deja bastante patente.

Por cierto, el libro solamente se encuentra actualmente en catalán. A los castellanolectores interesados, les deseamos que pronto puedan disfrutar de esta historia.



2 Susurros:

Cris Hocicos dijo...

No me llama xD

Un beso^^

Arelies dijo...

Lo estoy leyendo y me encanta como está escrito, es pura poesia^^

Publicar un comentario